"АЗ"-ът на българите Вестник АТАКА
брой 1023 БЪЛГАРСКИ НАЦИОНАЛЕН ВСЕКИДНЕВНИК 14/02/2009
Първа страница У насПо светаТемаИнтервюКоментариИкономикаНов световен редГлас народенЧетивоХобиСпортПоследна
Архив




Времето на пълната безнаказаност на ДПС отмина


В села като Опълченско има християнски гробища, но християните ги няма

Проф. Станислав Станилов

 Оскверняването на християнските гробове в кърджалийското село Опълченско трудно "проби" в медиите. Тонът стана по-висок едва когато парламентарната група на АТАКА даде пресконференция, за да осъди от равнището на законодателната власт в републиката този наистина варварски акт. Тогава в средствата за информация се промъкна някаква съвсем бегла "светлина" в отделни редове или за броени секунди. Реакция на останалите политически сили не последва, журналистиката не зададе своите въпроси на партиите, които са на власт или в опозиция. ДПС срамежливо мълчи, по Канал 1 на БНТ турчинът - кмет на Опълченско, каза, че това е обикновено хулиганство, а секретарката  на общината обясни как тези момчета били много добри, много послушни, казано иначе, селото не очаквало от тях подобно нещо... Най-сетне никой, ама съвсем никой от социолозите анализатори на обществения живот в България не прави опит да осветли "хулиганството" от гледна точка на личностната мотивация и причинността, с други думи да даде обективна оценка.
Оскверняването на гробове по време на "прехода" не е изолирано явление. Обикновено то се прави от цигани, които ходят пияни нощем да показват "юначеството" си над българските (християнски) гробове. Зер, как иначе да отмъстят на живите, които протестират срещу изстъпленията на кажи-речи напълно криминализиралите се социални номади.  Преди години в цял парцел от софийското гробище "Малашевци" бяха съборени и натрошени паметниците и извършителите станаха известни на полицията. Те бяха арестувани, предупредени и пуснати както обикновено се случва при цигански престъпления... Такива случаи са десетки, но в правоохранителните институции те се разглеждат като дребни инциденти, а за мотивацията и причинността изобщо не стана дума.
В случая с Опълченско обаче има два момента, които няма как да се премълчат. Първият е, че на клипа ясно се вижда и чува религиозен мотив - кръстовете се чупят с името на "Аллах" на уста, едно от турчетата ляга върху гроб в позата на погребания християнин, а вторият снима случилото се. Варварството е заснето и пуснато в клип по интернет. В края на клипа ясно се чува псувня по адрес на АТАКА, без съмнение като политически изразител на българския протест срещу ислямизацията и турцизацията на страната.  Веднага става ясно, че това не е обикновено хулиганство, защото преди всичко би трябвало да се зададат правомерните въпроси:
n Как така тези момчета са избрали да хулиганстват именно в християнското гробище?
n Нямаше ли други "обекти" за пиянското им юначество?
n Защо не отидоха да хулиганстват на мюсюлманското гробище?
 Идеята да се разбиват християнски гробове не може да падне от небето. Тя е мотивирана от обществените настроения на етнокултурната среда, в която тези деца са раснали. В домовете, на улицата, в джамията, дори в училището те възприемат имперския синдром на османлиите, мъждукащ и у най-безпросветния мюсюлманин, който освен робски превития над тютюневата нива гръб друго не знае.  Синдромът, според който турците превъзхождат другите етноси, те са господарски народ, владял околните народи, а и пак ще ги владее. Най-висок израз на този синдром преди петнадесетина години бе издадената на френски език книга на покойния вече президент на Турция Торгут Йозал "Турция в Европа", където ясно се пледира, че турците стоят в основата на всички европейски и световни културни достижения.  Там дори Омир е турчин... Профанният израз на същата идея е изявлениято на бившия депутат от ДПС Адем Кенан, че българите са изроди!
Презрението към българите има и втора страна - те са християни, от което пак следва, че са същества от второ качество, достойни само да бъдат добитък. Ислямската теория, заложена в Корана, постановява, че християните са неверници и подлежат или на ислямизиране, или се предават на смъртта. Така нареченият коректен ислям просто "забравя" постановката за джихада, но това е временно, защото по света постоянно се наблюдават превъплъщения на отделните мюсюлмански общности - докато едни се корективират, други се радикализират и обратното. В общи черти обаче  през десетилетията след Втората световна война радикализацията е в пълен възход.
Дали се радикализира ислямът в България?

 Колкото и нелогично да изглежда, радикализацията на българските мюсюлмани минава през имперския синдром. Най-категорични изразители на синдрома са образованите турци, създадената и привилегированата по времето на социализма интелигенция. Онези, които сътвориха ДПС, за да капсулират мюсюлманите в България и от диаспора ги превърнат в анклав. В момента този анклав съществува като духовно пространство, предстои физическото му, т. е. териториално реализиране. Началото е там, в селата, като Опълченско, където има християнски гробища, но християните ги няма. Нашите герои са чули, че християните нямат място в Родопите и са отишли да изтриват дори спомена за тях.
Анклавът (територия, плътно населена с различна по културно моделиране общност) винаги изпитва влияние от собствената си метрополия особено ако тя е наблизо. Радикализацията на обществото на Република Турция през последните десетина години обикновено е приветствувана от турците в България. Тя има особен, привидно либерален вид, но без съмнение е истинска, защото идва от онзи ислям, изповядван в  халифата на османците. Успоредно с този радикализъм върви другият, на ухабитите и прочее фундаменталистки секти, които разпространяват проповедници от арабските страни. Те проповядват в твърде много джамии из България, с Корана в ръка възпитават у турчетата враждебност към християните (респективно българите) и тяхната държава. Не може да бъде друго, защото е добре известна дейността на същите проповедници  и резултатите от тази дейност в другите страни. А резултатите са потоци кръв...
Най-сетне идват следващите въпроси:
n Защо варварството е качено в интернет мрежата?
n За да се похвалят с какво?
n Кой трябва да научи за "подвига"?
Отговорът нито е еднозначен, нито е така прост, както изглежда, или по-скоро както биха го формулирали от ДПС. Отговорът е, че за глумата на сакралното пространство на българите трябва да научат и едните, и другите. "Едните"  - това са братята турци и братята мюсюлмани по света, за да знаят, че и тук ислямът води своята борба. "Другите" са българите, християните, европейците, за да знаят, че поражението им е близко. Подобна оценка, изглежда, твърде силна или твърде категорична, но е вярна. Мотивацията може да не е изцяло на съзнателно равнище, голяма част от нея може да е подсъзнателна, но това не променя нещата. По-нататък тези "неща" звучат страшно, както звучат по цяла Европа...
Непременно трябва да се отбележи, че тук играе роля и пълната безнаказаност на всякакви действия на турската общност в България, които могат да се означат като престъпления срещу нацията. Малолетните престъпници са били наясно, че при всякакво положение ще бъдат защитени от всички около тях, респективно от ДПС, независимо по какъв начин. Което и става!
Чувам врясъците на разярени опоненти, че от мухата правя слон, на които отговарям, че те от слона правят муха. Това се вижда с просто око не само у нас, но и по целия християнски свят. Покойната италианска журналистка Орнела Фалачи го е формулирала в книгата си достатъчно ясно. Само трябва някой да го прочете.

 И друг път съм писал за табуирането на турската тема в България. Възродителният процес, впрочем провеждан с изключително активното участие на днешната върхушка на турската националистическа партия ДПС, вмени на българите "вина", подобна на вината на германците за нацисткия режим. Днес комплексирани политолози и журналисти изобщо не си и помислят да анализират състоянието на общността на българските турци, това на турското общество в самата Турция, защо не и на турските общности в европейските държави. Аз изобщо не си въобразявам, че хора като например културния антрополог Харалан Александров не са наясно с истинското състояние на нещата. Но проклетият български конформизъм, страхът от реакциите на "либерално-демократичната" общност, синдромът на интелектуалеца по смисъла на човешките права затварят плътно устата на хората, които могат сериозно да предупредят българската нация за грозящата я огромна опасност. Турската тема наистина е табу в България. Времето на абсолютната безкритичност към ДПС отмина, но "критичността" се отнася единствено към далаверите или политическото безчестие. Истинската цензура и най-вече самоцензура е за етнокултурното и геополитическото противоборство, за истинската опасност от ислямизацията на християнския свят. За реалните последици от възможното приемане на Турция в Европа...
Засега самотни остават гласовете на привържениците и симпатизантите на политическата партия АТАКА. Злото може да бъде спряно само ако политическата партия се превърне в народно движение, но не с името, а с хората. Мнозинството българи трябва да са наясно за какво става дума. А става дума за българската национална революция, започнала през Възраждането и продължила повече от столетие и половина. Българската национална революция не е завършила, ние можем да я завършим. Тогава ще сме в безопасност...

У нас · Волен Сидеров: Ще бъдем с нулева толерантност към българофобията

По света · Според доклад на US-разузнаването: Косово остава най-голям риск за сигурността на Балканите
· България в центъра на дипломатически скандал в НАТО заради Паси

Коментари · Времето на пълната безнаказаност на ДПС отмина

Икономика · 2% е инфлацията при храните за месец